جستجو برای:
سبد خرید 0
  • مقالات سایت
    • نرم افزارهای شرکت Eskoداغ
    • استاندارد‌های چاپ و طراحی
    • طراحی بسته بندی
    • بسته بندی
    • مدیریت رنگ
    • کنترل کیفیت
    • مرکب
    • قالب سازی
    • کلیشه سازی
    • سیلندرسازی
    • چاپ افست
    • چاپ فلکسو
    • چاپ روتوگراور
    • معرفی سخت‌افزارهای چاپ و مدیریت رنگ
  • محصولات و آموزش‌هاداغ
    • آموزش گروهی و خصوصی
      • آموزش نرم افزارهای شرکت اسکو
      • لیتوگرافی در چاپ افست
      • مدیریت رنگ در چاپ
      • دوره نظارت بر چاپ مخصوص شرکت‌های تولیدی
      • دوره کنترل کیفیت از طراحی تا چاپ
      • آموزش طراحی ساختار با آرتیوس‌کد
    • آموزش نرم افزارهای Esko
      • ArtiosCAD برای طراحان بسته‌بندی
      • ArtiosCAD برای قالب‌سازی‌ها
      • آموزش Esko Studio
      • آموزش DeskPack for AI
      • آموزش DeskPack for PS
      • آموزش ArtPro Plus
      • آموزش Store Visualizer
      • آموزش برنامه Cape Pack
      • آموزش Plato
      • فایل های سه بعدی مخصوص نرم افزارهای اسکو
    • آموزش های چاپ فلکسو
      • آماده سازی فایل برای چاپ کارتن به روش فلکسو
      • آماده سازی فایل برای چاپ لیبل به روش فلکسو و افست
    • آموزش های مدیریت رنگ
      • آموزش مدیریت رنگ در چاپ
      • آموزش مدیریت رنگ در نرم افزارهای گرافیکی
      • آموزش کار با دستگاه Techkon Spectrodens
      • کروسازی و پروفایل سازی برای چاپ
    • آموزش های چاپ افست
      • آماده سازی فایل برای چاپ روی قوطی آلومینیومی – افست خشک
      • آموزش برنامه ادوبی آکروبات برای چاپ و بسته بندی
      • آموزش فرم بندی کتاب و مجله با ایندیزاین
      • فرم‌ بندی کتاب و مجله با نرم ‌افزار پرپس ، دستی و اتوماتیک
    • آموزش‌ لیتوگرافی و پیش از چاپ
      • آموزش ویدیویی لیتوگرافی و مسایل مربوط به پیش از چاپ
      • آموزش ویدیویی ترام شناسی و کار عملی با ریپ
      • کروسازی و پروفایل سازی برای چاپ
    • آموزش بسته بندی
      • آموزش طراحی ساختار بسته‌بندی در نرم افزار الستریتور
    • نرم افزارهای تخصصی چاپ
      • نرم افزار پروف گیری GMG ColorProof
      • مرکب سازی دیجیتال با Ink Formulation
      • کنترل فرآیند چاپ با PressSign
      • ColorGate ProductionServer | ProofGate | FilmGate
    • کتابچه‌های آموزشی
    • آموزش‌های رایگان
  • فایل‌های دانلودی و پادکست‌هاجدید
    • پادکست‌ های صوتی درباره چاپ و بسته‌ بندیداغ
    • PrintMagTV
    • دانلود فایل‌های پی دی اف
    • دانلود فایل‌های وکتور
    • دانلود فونت انگلیسی
    • دانلود فایل‌های سه بعدی
    • دانلود فونت فارسی
  • راهنمای سایت
    • نصب لایسنس آموزش‌ها
    • معرفی ویدیویی دوره‌ها
    • حمیدرضا پیوندی – درباره من
    • ارسال اطلاعات تماس من
    • مشاوره تلفنی
    • تعرفه اسپانسرینگ
آموزش چاپ و نرم افزارهای تخصصی بسته‌بندی

ورود

گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟

ثبت نام

اطلاعات شخصی شما برای بهبود تجربه شما در این سایت و برای مدیریت دسترسی به حساب کاربری و یا دیگر اهداف ذکر شده در حفظ حریم خصوصی استفاده می گردد.

آموزش چاپ و نرم افزارهای تخصصی بسته‌بندی
  • مقالات سایت
    • نرم افزارهای شرکت Eskoداغ
    • استاندارد‌های چاپ و طراحی
    • طراحی بسته بندی
    • بسته بندی
    • مدیریت رنگ
    • کنترل کیفیت
    • مرکب
    • قالب سازی
    • کلیشه سازی
    • سیلندرسازی
    • چاپ افست
    • چاپ فلکسو
    • چاپ روتوگراور
    • معرفی سخت‌افزارهای چاپ و مدیریت رنگ
  • محصولات و آموزش‌هاداغ
    • آموزش گروهی و خصوصی
      • آموزش نرم افزارهای شرکت اسکو
      • لیتوگرافی در چاپ افست
      • مدیریت رنگ در چاپ
      • دوره نظارت بر چاپ مخصوص شرکت‌های تولیدی
      • دوره کنترل کیفیت از طراحی تا چاپ
      • آموزش طراحی ساختار با آرتیوس‌کد
    • آموزش نرم افزارهای Esko
      • ArtiosCAD برای طراحان بسته‌بندی
      • ArtiosCAD برای قالب‌سازی‌ها
      • آموزش Esko Studio
      • آموزش DeskPack for AI
      • آموزش DeskPack for PS
      • آموزش ArtPro Plus
      • آموزش Store Visualizer
      • آموزش برنامه Cape Pack
      • آموزش Plato
      • فایل های سه بعدی مخصوص نرم افزارهای اسکو
    • آموزش های چاپ فلکسو
      • آماده سازی فایل برای چاپ کارتن به روش فلکسو
      • آماده سازی فایل برای چاپ لیبل به روش فلکسو و افست
    • آموزش های مدیریت رنگ
      • آموزش مدیریت رنگ در چاپ
      • آموزش مدیریت رنگ در نرم افزارهای گرافیکی
      • آموزش کار با دستگاه Techkon Spectrodens
      • کروسازی و پروفایل سازی برای چاپ
    • آموزش های چاپ افست
      • آماده سازی فایل برای چاپ روی قوطی آلومینیومی – افست خشک
      • آموزش برنامه ادوبی آکروبات برای چاپ و بسته بندی
      • آموزش فرم بندی کتاب و مجله با ایندیزاین
      • فرم‌ بندی کتاب و مجله با نرم ‌افزار پرپس ، دستی و اتوماتیک
    • آموزش‌ لیتوگرافی و پیش از چاپ
      • آموزش ویدیویی لیتوگرافی و مسایل مربوط به پیش از چاپ
      • آموزش ویدیویی ترام شناسی و کار عملی با ریپ
      • کروسازی و پروفایل سازی برای چاپ
    • آموزش بسته بندی
      • آموزش طراحی ساختار بسته‌بندی در نرم افزار الستریتور
    • نرم افزارهای تخصصی چاپ
      • نرم افزار پروف گیری GMG ColorProof
      • مرکب سازی دیجیتال با Ink Formulation
      • کنترل فرآیند چاپ با PressSign
      • ColorGate ProductionServer | ProofGate | FilmGate
    • کتابچه‌های آموزشی
    • آموزش‌های رایگان
  • فایل‌های دانلودی و پادکست‌هاجدید
    • پادکست‌ های صوتی درباره چاپ و بسته‌ بندیداغ
    • PrintMagTV
    • دانلود فایل‌های پی دی اف
    • دانلود فایل‌های وکتور
    • دانلود فونت انگلیسی
    • دانلود فایل‌های سه بعدی
    • دانلود فونت فارسی
  • راهنمای سایت
    • نصب لایسنس آموزش‌ها
    • معرفی ویدیویی دوره‌ها
    • حمیدرضا پیوندی – درباره من
    • ارسال اطلاعات تماس من
    • مشاوره تلفنی
    • تعرفه اسپانسرینگ
ورود به سایت
آخرین اطلاعیه ها
لطفا برای نمایش اطلاعیه ها وارد شوید
0

وبلاگ

آموزش چاپ و نرم افزارهای تخصصی بسته‌بندی > چاپ روتوگراور > انتخاب زاویه مناسب و تاثیر آن بر انتقال مرکب در چاپ گراور

انتخاب زاویه مناسب و تاثیر آن بر انتقال مرکب در چاپ گراور

۱۵/۰۳/۱۴۰۱
ارسال شده توسط mehdi ghahremani
چاپ روتوگراور، سیلندرسازی، مرکب
انتخاب زاویه مناسب در چاپ گراور

بازدیدها: ۱۷۷

۵/۵ - (۱ امتیاز)

می دانیم چاپ گراور نقش بسیاری در بسته بندی قابل انعطاف دارد.چاپی غنی و توانمند که دوستداران بسیاری دارد. در این نوع چاپ اختصاص رزلوشن و زاویه مناسب جهت رنگها از نکات کلیدی و اساسی می باشد که ما را درحل مشکل پیچازی کمک می کند اما نکته ای که پنهان می‌ماند تغییر میزان رنگ منتقل شده در چاپ با تغییر در زاویه و رزلوشن است. بنابراین انتخاب زاویه مناسب در چاپ گراور از اهمیت بالایی برخوردار است.

انتخاب زاویه مناسب و تاثیر آن بر انتقال مرکب در چاپ گراور

وسایل مورد نیاز برای آشپزخانه مرکب

برای راه اندازی آشپزخانه مرکب به چه وسایلی احتیاج داریم؟

اشکالات چاپی و روش برطرف کردن آن در چاپ روتوگراور

اشکالات چاپی و روش برطرف کردن آن در چاپ روتوگراور
اشکالات چاپی روتوگراور

انتخاب زاویه مناسب و تاثیر آن بر انتقال مرکب در چاپ گراور

بررسیهای ما نشان داد که در یک رزلوشن یکسان بیشترین رنگ در زاویه ۴۵ درجه و کمترین در زاویه ۶۰ درجه منتقل می شود.در بررسیهای ما سعی شد تمامی شرایط چاپ به صورت یکسان باشند. از جمله نوع و برند مرکب،جنس چاپی ،فشار ، سرعت چاپ و …

در فرایند چاپ تصمیم گیری درباره کیفیت چاپ و محصول نهایی بر اساس انتقال رنگ صورت می گیرد. موردی که در چاپ گراور تا ۷۰ درصد به سیلندر مرتبط می شود و۳۰ به عوامل دیگر.

اولین و مهمترین بخش موثر در اندازه سلولها مقدار رزلوشن یا همان تعداد ردیف سلولها در یک سانتیمتر می باشد. توجه شود در حکاکی سیلندراز واحدتعداد خطوط در سانتیمتر استفاده می شود در صورتی که درچاپ  فلکسو و در تولید کلیشه ما از واحد خط بر اینچ استفاده می کنیم.

انتخاب LPC مناسب

انتخاب LPC مناسب از نکات کلیدی در مرحله بازتولید رنگ می باشد.اینکه ما بخواهیم با ترکیب رنگهای اصلی به رنگ دلخواه دست بیابیم و یا تنها نیازمند انتقال مناسب و مورد نیاز یک رنگ یا چسب و لاک باشیم از عوامل موثر در انتخاب LPC می باشند. طبیعی است که در زوایای یکسان هرچه کمتر بودن LPC این امکان را به ما می دهد که دهانه سلول بزرگتری داشته باشیم و عمق سلول هم افزایش خواهد داشت و امکان انتقال رنگ یا چسب  افزایش خواهد یافت و تنها کافی است ارتباط و هماهنگی لازم بین اندازه های دهانه سلول و کانال را رعایت کنیم.

اما زمانیکه بخواهیم بازتولید رنگ های دلخواه را با استفاده از رنگهای اصلی داشته باشیم (CMY-K) مجبور به انتخاب تفکیک پذیری LPC و زاویه ای هستیم که علاوه بر بازتولید رنگ مناسب و دلخواه از بروز مشکل مویره یا پیچازی نیز جلوگیری کنیم.

همانطور که در طول حکاکی سیلندر سلولها یک بار در یک ردیف حکاکی می شوند زاویه سلولها نیز می توانند در همان ابتدا تعریف شوندو این کار با فشردن و یا کشیده کردن سلولها که منجر به تغییر در ارتفاع و دهانه سلولها می شود انجام گیرد.

زاویه سلولها زاویه ای است که بین خط فرضی که از مرکز دو سلول مجاور هم وخطی که مرکز سلولهای هم ردیف رابه هم وصل می کند به وجود می آید. 

زاویه سلول ها در سیلندر

طبیعی است که در زوایای یکسان هرچه LPC کمتر  باشد این امکان را به ما می دهد که دهانه سلول بزرگتری داشته باشیم و عمق سلول هم افزایش خواهد داشت و امکان انتقال رنگ یا چسب  افزایش خواهد یافت و تنها کافی است ارتباط و هماهنگی لازم بین اندازه های دهانه سلول و کانال را رعایت کنیم.

رزولوشن و زاویه سلولها در چاپ گراور

رزولوشن و زاویه سلولها در چاپ گراور

همانطور که از روی شکل هم می توان متوجه شد عامل موثر در این زاویه فاصله افقی و عمودی سلولها از هم می باشد که با دو حرف H وV مشخص می شوند.

می دانیم نوک الماس حکاکی به صورت هرم می باشد لذا سلول ایجاد شده نیز به صورت هرم وارونه خواهد بود و این هرم وارونه اگر دارای اضلاع یکسان باشد به این معنا خواهد بود که اعداد H و V  یکسان می باشند لذا زاویه سلولهای ما ۴۵ درجه شکل می گیرد لذا در زوایای کمتر از ۴۵ درجه سلولها فشرده تر COMPRESS و در زوایای بیشتر از ۴۵ درجه ما شاهد سلولهایی کشیده  ELONGATED خواهیم بود.

 
انتخاب زاویه مناسب و تاثیر آن بر انتقال مرکب در چاپ گراور

 در عمل زاویه سلولها بین ۳۰ درجه تا ۶۵ درجه قابل تعریف است و این محدوده ناشی از تست های متعدد کارشناسان و سازندگان دستگاههای حکاکی ومتخصصان علوم رنگ و بینایی شکل گرفته است در زمان اجرا نیز نیازمند هماهنگی سخت افزاری کامل بین بخشهای مختلف دستگاه حکاکی از جهت دوران سیلندر و تناوب الماس حکاکی به همراه حرکت عرضی مجموعه هد حکاکی می باشد تا مقادیر H و V  تخصیص داده شده به هر رزلوشن و زاویه توسط نرم افزار دستگاه حکاکی به درستی اجرایی شود. 

در ابتدا در دستگاههای حکاکی از زوایای ۳۰ ، ۴۵ و ۶۰ استفاده می شد که نیازمند در نظر گرفتن رزلوشن مناسب برای هر رنگ  نیز بود اما امروزه دستگاههای حکاکی از کدهای ۰ تا ۴ استفاده می کنندکه هر کدام معرف زوایای مشخص هستند ودر ظاهر LPC اختصاص داده شده در این حالت نیز یکسان است.

پس استفاده از زوایای متفاوت اجتناب ناپذیر است و هرکدام منجر به ساختار متفاوت سلولی خواهد شد که در میزان انتقال رنگ و در نهایت چاپ نیز موثر است. 

پارامترهای کلیدی مرتبط با کروم در سیلندرسازی چاپ گراور

پارامترهای کلیدی مرتبط با کروم در سیلندرسازی چاپ گراور

بخش تجربی و اجرایی

۱-به منظور شبیه سازی چاپ گراور ما از مقادیر استاندارد شده  در تست FINGERPRINT و GRAYSCALE  استفاده کردیم که شامل ۱۵ قسمت از ۵ تا ۱۰۰ درصد بود.  

انتخاب زاویه مناسب و تاثیر آن بر انتقال مرکب در چاپ گراور
دات گین در چاپ گراور

دات گین در چاپ گراور

الماس استفاده شده ۱۲۰ درجه و با رزلوشن(LPC) 70 با زوایای ۳۰-۴۵ و۶۰ درجه،روی یک سیلندر که شرایط سختی و زبری با کمترین نوسان را داشته باشد تست اجرا شد. 

مقادیر چگالی در هر بخش از زوایای متفاوت و درصد های مختلف اندازه گیری شد. 

اعداد بدست آمده قطعا در شرایط متفاوت چاپ و حکاکی و اندازه گیری متفاوت خواهند بود لذا بایستی نسبت به ثبات و درنظر گرفتن مقادیر موثر صحیح دقت و توجه کافی داشت و از انجا که برای تمامی موارد ذکر شده مقدار عددی خواهیم داشت توجه به عملکرد دستگاه حکاکی در هر بخش و صحت عملکرد دستگاه اندازه گیری و ساخت رنگ و عملکرد صحیح دستگاه پروف اطمینان داشته باشیم. 

با اندازه گیری انجام شده ما به  مقادیری دست یافتیم که شامل دانسیته و مقدار انتقال مرکب بود.

همانطور که در شکل  مشاهده می شودمقادیر در ۴۵ درجه بیشتر از دو زاویه دیگر و در ۶۰ درجه کمترین مقدار را داریم و در ۳۰ درجه میانگین دو مقدار. 

در زاویه ۴۵ درجه دهانه سلول ما از جهت افقی و عمودی (عرض و ارتفاع سلول) یکسان است و ما به بالاترین عمق دست یافته ایم در ۳۰ درجه عرض سلول از ارتفاع بیشتر است و در ۶۰ درجه ارتفاع از عرض بیشتر می شود.تفاوت بین مقادیر اندازه گیری شده هم نشان می دهد که پهنای سلول اثر بیشتری در انتقال مرکب نسبت به ارتفاع سلول دارد.

البته باید توجه داشت که ماهیت سلول در ۳۰ و ۴۵ درجه با کانال همراه است که سلولها در ۶۰ درجه فاقد آن هستند و اصطلاحا گفته می شود که در ۶۰ درجه سلول ها با هم ارتباط ندارند اما در ۳۰ و ۴۵ درجه بایکدیگر در ارتباط هستند. 

کمی هم نمودار را مقایسه و بررسی کنیم: 

انتخاب زاویه مناسب و تاثیر آن بر انتقال مرکب در چاپ گراور

همه چیز درباره چاپ روتوگراور

در این مقاله اطلاعات متنوعی درباره ماشین آلات، طراحی، حکاکی،‌ سیلندرسازی چاپ روتوگراور ارایه می‌شود.

بر روی تصویر کلیک کنید.

چاپ روتوگراور - چاپ هلیوگراور

در منحنی انتقال مرکب (منحنی A) در زوایای مختلف وقتی به انحنای شکل گرفته منحنی دقت می کنیم متوجه تفاوتی در نقطه انتقال رنگ می شویم به این معنی که محل قرار گرفتن و شروع خمیدگی (زانو*)در زاویه ۳۰ درجه در نقطه ۷۰% ودر ۴۵ درجه در نقطه ۶۰%ودر ۶۰ درجه در نقطه ۸۰ % می باشد. 

 
انتخاب زاویه مناسب در چاپ گراور

با بررسی ومقایسه دو منحنی، ارتباط بین زاویه سلول و دانسیته (چگالی)با رابطه بین زاویه سلول و مقدار رنگ منتقل شده ثابت و بدون تناقض است.

این به این معنا است که  با بیشتر شدن مقدار رنگ منتقل شده دانسیته نیز بیشتر شده است با این حال با کاهش رشد انتقال رنگ مشاهده می شود چگالی مقدار کمی تغییر می کند؛ این مورد یک نکته اساسی و پایه ای است که افزایش ضخامت رنگ (تا ۱۰میکرون)ارتباطی به زاویه سلولها ندارد و دانسیته ثابت باقی میماند و در انتهایی منحنی B مشاهده می شود که ما در مقادیر بالا و زیاد مرکب تغییرات کمی را شاهد هستیم. 

به طور کلی دانسیته در زاویه ۴۵ درجه بیشترین مقدار را دارد و به ما کمک بسیاری می کند و در  ۳۰ و ۶۰ کمتر بوده وتقریبا یکسان است. 

نکته بسیار مهم و کلیدی اینکه در تمامی نمودارها با هر زاویه ای شاهد افزایش از۴۰% فایل در چگالی رنگ هستیم این نکته در زمان ساخت منحنی gamma curve باید در نظر گرفته شود. 

زانوهای (knees) شکل گرفته در منحنی مقادیر را بایستی به دقت بررسی و آنالیز کرد و به سادگی از کنار آن عبور نکرد. این زانوی شکل گرفته همواره در تمامی مراحل بررسی زاویه سلولها با هر رزلوشنی ما را دچار چالش خواهد نمود.

در صورتی که اختصاص زاویه دلخواه به رنگ(سلول) بدون بروز چنین زانوی بود ساخت منحنی  gamma curve یا gradation کاری راحت و آسان می بود اماتاثیر این جهش و تغییر یکباره ما را در زمان ساخت منحنی به شدت درگیر کرده چراکه ما بایستی به یک نتیجه خطی از یک اجرای غیر خطی دست یابیم.

این نکته زمانی شدت می یابد که سه رنگ CMY با رزوایای متفاوت با یکدیگر ترکیب شوند و هدف ما grayscale یا fingerprint باشد. 

بخش دیگر این بررسی شامل تغییر در رزلوشن( LPC )می بود که متوجه شدیم با افزایش رزلوشن و به دنبال آن افزایش تعداد سلولها در واحد سطح ؛با توجه به کاهش دهانه سلول و کمتر شدن عمق سلولها افزایشی در رنگ منتقل شده نخواهیم داشت و در صورت کم کردن رزلوشن جهت افزایش انتقال رنگ باید زاویه را نیز در نظر داشت تا بتوان مناسبترین رزلوشن را انتخاب کرد. 

بیشترین تاثیر تغییر در رزلوشن در نواحی shadow خواهد بود و با افزایش رزلوشن شاهد کاهش انتقال رنگ خواهیم بود و در نواحی midtoneو highlightتاثیر به مراتب کمتر می باشد. 

 نتیجه گیری نهایی به همراه یک نکته کلیدی: 

قطعا با تغییر درزاویه نوک الماس حکاکی نیز می توانیم به عمق بیشتری از سلول دست یابیم و یا با کم کردن رزلوشن دهانه بزرگتری از سلول در اختیار داشته باشیم اما در هر صورت در زاویه رنگ زرد ۴۵ درجه یا ۴۸ درجه بیشترین اثر را خواهیم دید. 

سیلندر سازی در چاپ روتوگراور

راهنمای سیلندرسازی در چاپ روتوگراور

راهنمای سیلندرسازی در چاپ روتوگراور
رزولوشن و زاویه سلولها در چاپ گراور

رزولوشن و زاویه سلولها در چاپ گراور

این مقاله به کمک دوست خوبم آقای مهدی قهرمانی که متخصص سیلندرسازی هستند آماده شده است.

مهدی قهرمانی
قبلی CGATS یا کمیته استانداردهای فناوری‌های طراحی گرافیکی
بعدی پارامترهای کلیدی مرتبط با کروم در سیلندرسازی چاپ گراور

4 دیدگاه

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

  • اینانلو گفت:
    ۰۴/۱۱/۱۴۰۳ در ۱۱:۴۰ ق٫ظ

    سلام.سپاس از مطالب مفید و کاربردی.
    یک سوال: برای برطرف کردن برآمدگی لبه های انتهایی سیلندر(بالا بودن قطر کناره ها نسبت به قطر سایر قسمت ها) که موجب شکسته شدن تیغ دکتربلید(در محل تماس با کناره های سیلندر) می شود، چه پیشنهاد یا راهکاری دارید؟

    پاسخ
    • حمیدرضا پیوندی گفت:
      ۰۶/۱۱/۱۴۰۳ در ۸:۴۴ ق٫ظ

      سلام
      این مشکل از سیلندر سازی هستش . این مورد رو حتما باید برای اصلاح با قالب‌سازی هماهنگ کنید .
      این خطای ساخت ، بغیر از مورد تیغه در انتقال درصدها هم به مشکل دارد.

      پاسخ
  • حبیب جاهدی گفت:
    ۲۸/۰۱/۱۴۰۴ در ۳:۴۹ ق٫ظ

    سلام خسته نباشید برای کاهش مصرف رنگ از چه زاویه ای استفاده کنیم بهتر است ممنون میشم توضیح بدید سپاس

    پاسخ
    • حمیدرضا پیوندی گفت:
      ۲۹/۰۱/۱۴۰۴ در ۹:۰۸ ب٫ظ

      سلام
      چیزی که من میدونم زاویه ربطی به مصرف مرکب نداره . مصرف مرکب به متریال ،‌داتگین ، نوع چاپ و مسایلی مثل این موارد داره.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

آموزش طراحی بسته بندی
Packaging-Design
راهنمای جامع انتخاب درست رنگ برند
راهنمای انتخاب رنگ برند
20 راه‌کار برای حل مشکلات طراحی
پیدا کردن اشکالات طراحی در پیش از چاپ
انواع چاپ و 5 روش پرکاربرد آن
انواع چاپ
همه چیز درباره چاپ افست
چاپ افست
همه چیز درباره قالب برش و قالب سازی
قالب سازی و قالب برش
همه چیز درباره چاپ فلکسو
چاپ فلکسو
همه چیز درباره کلیشه و کلیشه سازی
کلیشه فوتوپلیمری
همه چیز درباره چاپ روتوگراور
چاپ روتوگراور - چاپ هلیوگراور
همه چیز درباره سیلندر سازی
سیلندرسازی در چاپ روتوگراور
دسته بندی مقالات سایت
  • آموزش خصوصی (۷)
  • استاندارد (۸)
  • بسته بندی (۹۱)
  • پس از چاپ (۴)
  • پیش از چاپ (۵۹)
  • چاپ افست (۸۰)
  • چاپ دیجیتال (۳۱)
  • چاپ روتوگراور (۶۷)
  • چاپ فلکسو (۱۱۴)
  • سیلندرسازی (۸)
  • طراحی (۶)
  • طراحی بسته بندی (۲۹)
  • طراحی و آماده سازی (۲۳)
  • فایل‌های دانلودی برای طراحان (۶)
  • قالب سازی (۱۷)
  • کلیشه سازی (۲۵)
  • کنترل کیفیت (۷)
  • گردش کاری طراحی (۷)
  • مدیریت رنگ (۳۷)
  • مرکب (۱۴)
  • معرفی سخت‌افزارهای چاپ و مدیریت رنگ (۸)
  • مقالات مهم سایت (۲۰)
  • نرم افزارهای تخصصی چاپ (۲۱)
  • نرم افزارهای شرکت اسکو (۱۲)
  • نمایشگاه‌ های چاپ و بسته بندی (۳)
  • ویدیوهای آموزشی (۱۹)
سبد خرید
نوشته‌های تازه
  • علل و عوامل عقب‌ ماندگی و عدم توسعه صنعت چاپ ایران
  • AniCAM HD Plus؛ ابزار ضروری برای کنترل حرفه‌ای آنیلوکس، سیلندر چاپ و کلیشه در چاپ فلکسو و روتوگراور
  • معرفی دستگاه K Paint Applicator شرکت RK
  • معرفی دستگاه K Lox Proofer شرکت RK
  • K Control Coater دستگاه اتوماتیک شرکت RK
چاپخانه‌ها و شرکت‌ها
  • ورکفلوی بسته بندی
  • مرکب سازی دیجیتال
  • اتوماتیک سازی فرآیندهای پیش از چاپ
  • آموزش کنترل کیفیت از طراحی تا چاپ
  • نرم افزارهای ریپ و پیش از چاپ
  • خطی سازی و پروفایل سازی
  • آموزش پرسنل تولید و طراحی
  • لیتوگرافی و کلیشه سازی 
  • آموزش مدیریت رنگ در چاپ
طراحان گرافیک و بسته بندی
  • نرم افزارهای طراحی بسته بندی
  • نرم افزارهای طراحی ساختار بسته بندی
  • نرم افزارهای آماده سازی طرح برای چاپ
  • آماده سازی طرح برای چاپ فلکسو
  • فرم بندی برای چاپ مجله و کتاب
  • کنترل و اصلاح فایل پی دی اف
  • پادکست‌های صوتی درباره چاپ و بسته بندی
نمادهای سایت

نمادهای سایت پرینت مگ

لینک بررسی نماد اعتماد

2015 - 2024 . © سایت آموزش چاپ و بسته بندی - PrintMag
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://www.printmag.ir/?p=21595
مرورگر شما از HTML5 پشتیبانی نمی کند.